پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118970
رژه بزرگ نيروهاي مسلح ايران با حضور رئيس جمهور آغاز شد
روحاني:نيروهاي مسلح نمي‌گذارند خواب دشمنان براي اين کشور تعبير شود
تاریخ انتشار : 1393/06/31 09:32:32
نمایش : 1162
رئيس‌جمهور در مراسم رژه بزرگ نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح نمي‌گذارند خواب دشمنان براي اين کشور تعبير شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسن روحاني رئيس‌جمهور اسلامي ايران در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت فرا رسيدن آغاز هفته دفاع مقدس که صبح امروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد، با گراميداشت فرا رسيدن اين ايام ضمن تبريک فرا رسيدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ايران در برابر توطئه و تجاوز بيگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله‌سالار ايستادگي و مقاومت در اين سرزمين فرماندهي کل نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل (ره) که همچنان از روح بلند او از خط او و راه درس مي‌آموزيم و بي‌ترديد مسيري که او براي ما مشخص کرد مسير تعالي و سعادت براي جامعه بزرگ ايران بوده است.

وي افزود: سلام و درود بر تمام شهيدان و آنان که بيابان‌هاي جنوب و غرب را رنگين ساختند و عزت و سرافرازي را براي مردم ما به ارمغان آوردند آنها که هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ايران را و مسلمانان را و مستضعفين را مملو از شادي و غرور ساخته است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: سلام و درود بر تمام جانبازان و ايثارگران و خانواده معظم اين عزيزان که فخر ما هستند و هر کدام از اين خانواده‌ها مسير و راه درست ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوزين را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموخته‌اند و مي‌آموزند.

همچننين روحاني با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: ايشان قلب تپنده جامعه اسلامي ما هستند و در سايه رهنمودهاي آن عزيز ديديم که در هفته‌هاي گذشته چگونه دل‌هاي همه به اين قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم يک بار ديگر به مناسبتي که پيش آمد ارادت و دلدادگي خود را به خوبي در برابر اين بزرگمرد نشان دادند.

وي افزود:‌ هفته دفاع مقدس هفته درس براي ما و هفته درس‌آموزي براي دشمنان ماست. براي ما درس است که ديديم در برابر انواع تسليحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ايستادگي و مقاومت نگذارد خواب آنها براي ذلت اين ملت و براي تسليم اين ملت تعبير شود.

وي ادامه داد: جوانان مومن و ارتشيان قهرمان سپاه ايثارگر نيروي انتظامي نيروي بسيج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند. فرامين امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از اصل روز 31 شهريور ماه 1359 که تجاوز شروع شد و همزمان فرمان امام صادر شد همه به خيابان آمدند و لباس رزم پوشيدند و به جبهه‌ها حرکت کردند.

روحاني با بيان اين که سيل مردم ايثارگر به سمت غرب و جنوب کشور براي دفاع را شاهد بوديم، افزود: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران قاطعانه به متجاوزين عفلقي در سراسر عراق پاسخ دادند.

 

وي تصريح کرد:‌ هوانيروز در مرزهاي غرب و جنوب تانک‌ها، توپخانه‌ها رزمندگان سپاه دلاور،‌ بسيجيان،‌ عشاير، نيروي انتظامي همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان ايستادند.

رئيس جمهور با بيان اينکه دنيا فکر کرد اگر روزي شرق و غرب در مسئله‌اي در کنار هم متحد شوند و پول مرتجعين و سلاح شرق و غرب در کنار هم باشد و عفلقيان به ميدان نبرد بيايند مي‌توانند انقلابي را به شکست بکشانند گفت: اين اشتباه بزرگ قدرت‌هاي بزرگ و مرتجعين بوده و اين ايستادگي ملت ما در قبل از انقلاب دوران دفاع مقدس و امروز در برابر توطئه‌ها است را شاهد هستيم اما غرب و ديگران اشتباهاتشان را تکرار مي‌کنند.

روحاني در ادامه سخنان خود يادآور شد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در دو هشت سال يعني 16 سال همه در کنار يک رژيم سفاک ايستاند و ملت ما تنها تحت فرامين امامشان در برابر متجاوزين ديکتاتورها، ‌مستبدان و همه حاميانشان در شرق و غرب ايستادگي کرد و 22 بهمن را آفريد و پرچم انقلاب اسلامي را در اين کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآورد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه دشمن ديد که در اين دو هشت سال ملت ما ايستادگي کرد و آنها شکست خوردند، گفت: اما متاسفانه از اين تجربه درس نگرفت و هشت سال سوم تجاوز و جنگ را بر ملت ما تحميل کرد و رزمندگان ما در اين هشت سال نيز در جبهه‌ها پيروز شدند.

روحاني ادامه داد: اگر بمباران و سختي و مشکلات در برابر آنها ظاهر شود هرگز در راه مسير خود سست نخواهند شد و هرگز ناتوان نخواهند شد و هرگز در برابر دشمن سر تسليم فرود نخواهند آورد که خداوند در کنار صبرپيشگان و مقاومين و استقامت‌کنندگان است و آنان در نزد حق محبوب هستند.

 

رئيس‌جمهور با اشاره به پيروزي کشورمان در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان اين سرزمين پيروزي ملت ما را باور نمي‌کردند، يک سال بيشتر نگذشته بود که رزمندگان کشورمان عمليات شکست حصر آبادان را رقم زدند و به دنبال آن پيروزي‌هاي ديگري را در عمليات فتح‌المبين و شکست حصر آبادان و پيروزي خونين‌شهر در سال 61 رقم زدند و حماسه و پيروزي را در کشور آفريدند.

 

روحاني تصريح کرد: اگرچه در اين حماسه بهترين فرزندان اين مرز و بوم تقديم راه جهاد شدند و جان خود را در پشگاه خداوند در طبق اخلاص گذاشتند و خسارت‌هاي مادي و معنوي به مردم وارد شد اما کشوري جديد با قدرت جديد و روحيه و باوري نو متولد شد.

 

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحميلي نتوانست به اهداف خود برسد و تماميت ارضي اين سرزمين را زير سؤال ببرد و نتوانست راهي را براي تجاوزات آينده خود در اين سرزمين بگشايد که اين ايستادگي 8 ساله سد محکمي براي توطئه‌هاي آنها در آينده بود که ظاهر آن دفاع اما در باطن بازدارندگي در برابر توطئه‌هاي دشمني بود که در ذهن خود برنامه‌هايي را براي اين مرز و بوم در نظر گرفته بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html